Üst'ün amacı bulunduğu yerde kalmaktır. Orta'nın amacı Üst ile yer değiştirmektir. Alt'ın amacı da, yani eğer bir amaç varsa o da tüm ayrımları ortadan kaldırıp bütün insanların eşit olduğu bir toplum yaratmaktır.
Kitap bir doktorun hikayesini anlatıyor. Zengin bir kadının hoşuna gitmeyen mağrur davranışları karşısında kadına önce yardım etmeyip sonra pişman olup peşinden koşan, ona yardım etmeyi bir amaç edinen bir adamın hikayesi.
Stefan Zweig'in kitaplarını genel olarak beğenerek okurum. Ama bu kitabı konusu ve anlatımı diğer kitaplarının bana göre gerisinde kaldı. Kısacası sarmadı diyelim :)
Kitaptan bir alıntı:
"Ondan rica etmeyi bilmediği için nefret ediyordum."
İyi okumalar