"Nuri Pakdil:" Bir damla yağmur, bir damla eylem yapıştı pencereme" diyor. Yağmur, eylem adamına 'eylemi' hatırlatıyor. Biz de damla'ya bakınca gözyaşı, yağmur, alınteri, nehir/deniz /okyanus, hayat kaynağı olmaya vesile, cismani hayatımızın ilk nişanesi, toprakla kardeş, Cehennem ateşini söndürecek kadar kuvvetli narin bir çiçeğin açmasına, devasa bir ağacın neşv ü nema bulmasına can suyu, saf, temiz, Aziz, reşha olmaya namzet,mürid, teslim olan karışan, karıştığını güzelleştiren, karıştığı ile güzelleşen, ayırt etmeksizin güzellikler saçan, doğum öncesi sancılar çeken pak alnından damlayan güzellikler nişanesi bir minik su busesi.. gibi birçok manaları gelir kalbimize. bir de şöyle bir sır gizli olabilir mi damla'da?:Nasıl ki yaratılan her şey Peygamberimizin nurundan yaratıldı, cismani yaratılışımız ise su damlası ile başlıyor. Belki de insanın serüveni, su damlasının nura dönmesinden ibarettir."💧