📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ben zamanı gördüm,
İçimde ve dışımda sessiz çalışıyordu,
Bir mezar böyle kazılırdı ancak,
Yıldırımsız ve baltasız,
Bir orman böyle devrilirdi!
Ben zamanı gördüm,
Kaç bakışta bozdu hayalimi,
Ve kaç düşüncede!
Ben zamanı gördüm,
Şimşek gibi bir ânın uçurumunda.
Çoktan bitmiş bir yolun ucunda
Bilmiyoruz şimdi ıssız gecede
Ne yapar ne eder,
Gidip de gelmeyenler,
Beyhude bekleyenler!
Biz ayın çıplak arsasında
Savrulan zaman kırıntıları.
Ahmet Hamdi Tanpınar
Ben öyle bilirim ki yaşamak
Berrak bir gökte çocuklar aşkına savaşmaktır
Çünkü biz savaşmasak
Anamın giydiği pazen
Sofrada böldüğümüz somun
Yani ıscacık benekleri çocukluğumun
Cılk yaralar halinde;
Yayılırlar toprağa
Etlerimiz kokar
Gökyüzünü kokutur
Dünya
Kirletilmez bir inatla dönüyor
Altımıza yıldızlar seriliyor
Yüzüm suya davranıyor koşaraktan.
Ve inzal.
İsmet Özel
Acına dokunduğumda içim acıdı
Yüreğinde kalbim atıyordu
Kendimi gördüm yaslı gözlerinde
Yaralıydın yaram kanıyordu
Ve imgelerin cümbüşünde
“Kör suskunluk”a isyan eder şair ve her şeyi yakar,
“Ama yanmış avucumda/
Sadece/
Dağlı bir çiçek kalsın/
Emanet düşlerden kalma” der.
A. Rahman Çadırcı