Bu yüzden, yargılarımın temelini insanların söyledikleri ve yaptıkları değil, doğru ve gerekli olan şeyler oluşturmalıdır; gelişmeye göre değil kendi kalbime göre yargılamalıyım.
İnsanın en çok keşfedip uğraşacağı âlem kendi âlemi olmalıdır. Ama bizler dışa bakan meselelerle; sürekli değişen siyaset, politika, ekonomi vesair ile o kadar çok uğraşıyoruz ki bunlar bizi, esas vazifemizi gündem etmekten alıkoyuyor.