Hâtem-i Esam buyurdu: "Cemaat namazını kaçırdığım için sadece Ebû İshak el-Buhâri bana taziyette bulundu Eğer bir çocuğum ölseydi, en az onbin kişiden daha fazlası başsağlığı dilerdi. Bunun hikmeti, dine gelen musibetlerin, insanlar nezdinde, dünya musibetlerine nazaran, daha hafif telâkki edilmesidir.”