Ebu Leheb …….. ölümünden sonra bir gün mü’minlerin gözüne rüyada görünüp:
-Ah, diyecektir; Cehennemdeyim. Cehennemdeyim ve âzab içindeyim.Ancak pazartesi günleri azâbım hafifliyor. O zaman parmaklarımı emiyorum ve uçlarından çıkan suyu emiyorum. Zira pazartesi günü, Allah Resûlünün doğduğunu haber veren cariyeyi azad etmiştim. Bu hareketimin yüzü suyu hürmetine pazartesi günleri hafifliyorum.
Ebrehe ordusu Mekke önünde görünüyor . Ordunun önünde bir kocaman fil…Kureyş’te telâş ve korku…
Abdülmuttalib:
-Korkmayın,diyor; Kâbe’nin sahibi vardır, onu korur.Kimse onu yıkamaz!