Sade bir okur

Sade bir okur
@_Sadebirokur_
Kendi dünyasını kitaplardan ilham alarak düzenlemek için çabalayan biri

Sade bir okur

, bir kitap okudu
Puan vermedi·56 syf.··
2026 11. kitabı
László Krasznahorkai
3.9/10 · 917 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Hepimiz özellikle adını söylememek gereği duyduğumuz bir istek ve özlemin hendeklerine gömülen çılgınlığımızın kurbanıyız.
Alıntı
5/10
·176 syf.··
2026 10. kitabı
Kitap, yedi kızdan sonra yine kız çocuğu doğan bir babanın, toplumun erkek çocuk baskısı yüzünden bebeğini erkek diye büyütmesiyle başlıyor. Bu kız çocuğu Ahmed adıyla yaşıyor erkek kıyafetleri giydiriliyor ve erkek gibi davranmaya zorlanıyor. Ahmed büyüdükçe ona yüklenen bu rolün ağırlığını hissediyor ve kendi kimliğinden uzaklaştığını fark ederek içsel bir sorgulamaya başlıyor. Hikâyenin sonunda Ahmed, bütün baskılara rağmen gerçek kimliğini kabullenip kadınlığını sahipleniyor cinsiyet dayatmalarına karşı bir özgürleşme ile Şehrazad olarak yaşamına devam etmeye karar veriyor. Kitabın konusu ilgi çekici olsa da anlatımın ağır dili, masalsı geçişler, araya giren üçüncü kişi ve kimin kime mektup yazdığının belirsiz olması zaman zaman okurken beni zorladı. Bu karmaşık yapı benim açımdan kitabın anlaşılmasını güçleştirip okuma akışını yavaşlattı. Ancak yine de kimlik, özgürleşme ve toplumsal baskı üzerine önemli bir hikâye olduğunu düşünüyorum
Kum ÇocukTahar Ben Jelloun · Can Yayınları · 2002296 okunma