Çocukluğun garip bir yoğunluğu var, büyüdüğünüzde böyle hissedemediğiniz, bir şeylere karşı duyduğunuz istek, özlem, zamanın önünüzde uzadıkça uzadığı, ne yapıyorsanız sonsuza kadar yapabileceğiniz hissi.
Kendini bilmekle birlikte karşındakini bilmek hiçbir savaşta yenilgi yaşatmaz. Yalnızca kendini bilen bir kazanırken bir de kaybeder. Daha da kötü olan ise kendini ve karşındakini bilmemektir ki bu da her savaşta mağlup olmak demektir.