Zeynep Beydar

Gelmiş geçmiş en iyi günlerdi, gelmiş geçmiş en kötü günlerdi; hem bilgelik çağıydı hem ahmaklık; hem inancın devrildi hem şüpheciliğin; hem Aydınlık hem Karanlık bir mevsimdi; umudun baharı, umutsuzluğun kışıydı; hem her şeyimiz vardı hem hiçbir şeyimiz yoktu; hepimiz ya doğruca Cennete gidecektik ya da tam aksi istikamete...
Sayfa 3·Kitabı okudu
Edebiyat
Reklam
9/10
·376 syf.··
Beğendi
·
2024 7. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 01 Şubat 2024 01:58
Bir Dostoyevski klasiği, insana dönük yorumlar gerçekçi çıkarırlar... evet hepimiz hata yapabiliriz, insan oluşumuz ve hataya yatınlığınımız tabiki de bizi cani olmaya itmiyor... "Zulüm bir alışkanlıktır; insanda bu alışkanlığın kökleşmesi , sonunda hastalığa dönüşmesi mümkündür. Sarsılmaz inancıma göre, en iyi bir insan bile alışkanlıkla, sanki bir hayvanmış gibi kabalaşıp o derece aptallaşabilir." Yazarımızın da dediği gibi, bunu hatalar için de söyleyebiliriz, kendimizi buna alıştırırsak hastalığa dönüşebilir. En masum en hatasız insanda bile... Kitapta çeşitli suçlardan hapse girmiş insanlardan, psikolojilerinden ve günlük yaşamlarından bahsedilmiş. O da bir cinayet suçlusu olarak hapse girmiş bir baş karakterin anıları şeklinde oluşturulmuş bir kitap... Hapishaneye ölüler evi denmesinin sebebi de oradaki hayatın tekdüzeligi ve özgürlüğünü kaybetmiş bir insanın ölüden farksız olması.
Edebiyat
Ölüler Evinden AnılarFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202518,7bin okunma

Zeynep Beydar

, bir kitap okudu
9/10
·376 syf.··
Beğendi
·
6 günde okudu
·
2024 7. kitabı
Fyodor Dostoyevski
8.1/10 · 18,7bin okunma
Maalesef!
Ama kitle onlardan hoşnuttur, bu da onların kuvvet kaynağıdır...
Sayfa 321·Kitabı okudu
Edebiyat
Zulüm bir alışkanlıktır; insanda bu alışkanlığın kökleşmesi , sonunda hastalığa dönüşmesi mümkündür. Sarsılmaz inancıma göre, en iyi bir insan bile alışkanlıkla, sanki bir hayvanmış gibi kabalaşıp o derece aptallaşabilir.
Sayfa 244·Kitabı okudu
Edebiyat
Reklam