Köylüler artık uyanmalı! Birçok yerde bakıyorum, dolmuşlar kahveye, habire kağıt oynuyorlar! Su diyorsun yok! Bağ diyorsun yok! Bostan, meyve, sebze hiçbiri yok! Peki niçin yapmıyorsunuz? Ses yok!
Başkalarını yeni amaçlara alıp götüren sağduyu, bilinç ve hoşgörü, bizimkilerin kabuğuna neden işlemiyor? Çünkü okuma yazmaları olduğu halde okumadıklarından! Sanattan, kültürden gıda almadıklarından! Aldıklarını eritemediklerinden! Koşullanmışlar çağ gerisi tersliklere, küçük bencil rahatlıklara, çıkarlara; bir türlü kurtulamıyorlar.