Bir inançla başlıyorsun her şeye. Karşındaki duvar bile olsa o duvarı yıkabileceğine öyle eminsin ki. Sonra bir bakmışsın inandığın yerden kırılmış, bir de o duvarın yarattığı enkazın altında kalmışsın. İnandığın her şey nefretin olmuş..
Sen yoksun..
Boşuna yağıyor yağmur
Birlikte ıslanmayacağız ki..
Boşuna bu nehir
Çırpınıp pırpırlanması
Kıyısında oturup göremeyeceğiz ki..
Uzar uzar gider
Boşuna yorulur yollar
Birlikte yürüyemiyeceğiz ki..
Özlemlerde ayrılıklar da boşuna
Öyle uzaklardayız
Birlikte ağlayamayacağız ki..
Seviyorum seni boşuna
Boşuna yaşıyorum
Yaşamı Bölüşemiyeceğiz ki ...
Aziz Nesin
"Çok empati kuruyorsunuz başkomiserim,"dedi samimi bir tavırla.
"Ne dünya bu kadar hassasiyeti kaldırır, ne insanlar bu kadar inceliği.
Hakikat çok daha basittir, çok daha acımasız."