Bize ne öğütlenirse öğütlensin ve neyi öğrenirsek öğrenelim şunu hiç unutmamalıyız; veren de alan da insandır. Bunu bize sunan ölümlü bir eldir; bunu kabul eden de ölümlü bir eldir. Sadece gökten gelen şeylerin bizi inandırma hakkı ve otoritesi vardır; sadece bunlar gerçeğin belirtisini taşır. Ve kendi gözlerimizle görmediğimiz, kendi yollarımızdan kabul etmediğimiz bu gerçek, bu yüce ve kutsal görüntü, eğer Tanrı onu bu kullanıma hazırlamasa, eğer özel, doğaüstü merhameti ve teveccühüyle onu biçimlendirmese ve güçlendirmese bu kadar dar bir mekâna sığmazdı. Yoksul koşulumuz, düşüncelerimizi değiştirme konusunda bizi en azından daha alçakgönüllülükle ve daha ölçülü davranmaya yöneltmeliydi. Anlayışımıza ulaşan her şeyin içinde sıkça yanlış şeylerin bulunduğunu ve bunların bize başkalarınınkiyle aynı yollardan gelmiş olduğunu hatırlamalıydık; araçlar sıkça kendini bozar ve aldatır.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bu sonsuz çeşitliliğin ve bölünmenin ötesinde, bizde yarattığı tedirginlik ve herkesin hissettiği
güvensizlik yargı gücümüzün sağlam temellere dayanmadığını iyice gösterir.
Bazı düşünürler ruhu ölenin bedeninde bekletir; onlar, "uzuvlarımızın çürümesiyle, hatta küllerimizle, ruh, yılanlara, solucanlara ve öteki hayvanlara can verir" derler. Kimileri ruhu ölümlü bölüm, ölümsüz bölüm diye ikiye ayırır. Kimileri de ruhun bedensel, ama yine de, ölümsüz olduğunu düşünür. Birkaçı da ruhu bilinmez ve tanımsız olan ölümsüzlüğe koyar.
Bir yıl oldu. Zaman kavramı durdu bir yerde bizler için. Yitirdiğim dostlarım, akrabalarım, memleketim...
Hayatımdan geçmiş güzel insanlar..
Sevgiyle anıyorum..