RABİA ོ

RABİA ོ
@___mihman___
ⓀⓊⓇⒶⓃ talebesi (ح ) Allahım; iman ile özümüzü, hayâ ile yüzümüzü, edep ile sözümüzü,Kuran ile ömrümüzü hayr eyle..
5/10
·184 syf.·
2022 91. kitabı
Bismillahirrahmanirrahim Öncelikle kitabın kapağını çok beğendiğimi belirtmek isterim.. Kişisel gelişim kitaplarını çok severim ancak benim için bu kitap biraz hafif kaldı.. Evrendeki dört temel elementten ve temelde belirlenmiş özellikler ile yapımıza uygun olan elementleri ayrı ayrı inceleyebilme imkanı sunulmuş..Elementlerin kattığı karakteristik artı ve eksileri işlemiş, birkaç yapıcı paylaşımlarda bulunulmuş.. Temel olarak birçok özellikten bahsedilmiş ancak birçok kaynağa göre yüzeysel kalmış diyebilirim.. Sevdiklerinizle biraraya gelip yapılabilecek soru cevap kısmında çok eğlendigimizi de söylemeliyim.. Açıkçası sorulan sorulara benim adıma verilen cevaplar ile biraz da karşımdaki insanların nazarındaki yerime bakma imkanım oldu.. İnsan öyle bir varlık ki bazen kendinde olanı kendi bile kolay kolay farkedemeyebiliyor o yüzden bu tarz soru cevaplı testler çok yol gösterici olabiliyor.. Açıkçası zaman kaybı olduğunu düşünmüyorum ben şimdi ne okudum dediğim bir eser değildi kısa sürede kolayca bitti ve bilgi birikimime bilmediğim şeyler kattı..Emeğinize sağlık .. vesselâm ོ
Şahsiyet Meselesi Karakter Tanıma RehberiBüşra Ümmühan · Cezve Kitap · 2020412 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Fabrika Ayarı
Puan vermedi·160 syf.·
2022 90. kitabı
·
Bismillahirrahmanirrahim Sohbet bir hâl aktarımıdır, çünkü gönülden surur eder cümleler.. Günümüzde o kadar ihtiyaç var ki böyle kalender insanlara.. Hepimizin içinde bir boşluğu dolduracak, hepimizin gönlünde bir şeylere dokunacak kadar samimi bir hasbihal olmuş.. Okurken bırakamıyorsunuz,hem sayfa sayfa okumak hem de biter endişesiyle kapatmak istiyorsunuz.. İşte bu gerçek olan,has olan.. Kitap da geçtiği gibi samimiyet,dupduru bir sudur lafzı bu eserdeki her cümleye o kadar yakışmış ki.. İnsanoğlu unutkandir,o yüzden nasihatte faydalı olur.. Bir abi, bir baba,bir dede nasihati gibi.. Herkesin içine düştüğü,herkesin çözümlemek için boğustuğu, herkesin arayıp da bulamadığı var gibi kitabın içinde.. Belki de o yüzden insan bu kadar kapılıyor cümlelerin akışına.. Onlar sohbetin gücüne ve bereketine inananlardan.. Elhamdülillah bizlerde bunun inancındayız.. Umuyorum ki onların yazarken niyet aldıkları ne var ise okurken bizler de o haller hasıl olur.. Herkes kendince İslam'a hizmet etmeye, davasını gutmeye gayret ediyorken sen davan için neler yapıyorsun demeden edemedim, çünkü bu kitapta büyük bir emek, çokça bilgi ve fedakârlık var.. Bana, okurken demlik demlik çay bitirtti acaba onlar sohbet ederken kaç demlik çay bitirdi?Zira aşk ile yapılan, gönle zikrullahı dolduran muhabbet hararet yapar,insan bu hâl ile nasıl yaşayacağını bilemez oluyor, anlamlandırmak ise yetersiz bir çaba olarak kalıyor.Cunku bahsi geçen konular öyle herkesin konuşup,herkesin yaşayabileceği konular değil.. Kaybettiğimiz ne var ise kazanmaya ihtiyacımız var, sorunlarımız başka, çare aradığımız kapılar bambaşka.. Yoruluyoruz..Yoruyoruz hem kendimizi hem etrafımızdakileri..Çözüm ise; Gayret...gayret...gayret.. Nasıl da güzel aktarılmış.. İnşâAllah bu eser,her haneye misafir olur,herkesin heybesine
1000k
Fabrika AyarıHayati İnanç · Profil Yayıncılık · 20229,5bin okunma
Puan vermedi·256 syf.·
2021 62. kitabı
Bismillahirrahmanirrahim SADAKATSİZLİK, aldatma ile eşittir. Birini aldatıyorsan veya biri seni aldatıyorsa, bu yalnızca bedensel bir eylem değildir. Durum eyleme geçmiş ise yüreğe, ruha ve zihne çoktan sadık kalınmamış demektir. Bu sabit bir üçgendir. Hem kendi yürek-ruh-zihin üçgenine, hem de ilişki içinde olduğun bireyin üçgenine sadakatsizlik etmişsindir. İlişkide sadakatin önemi tüm dinamikler kadar fazladır. Sadakat bir ilişkinin yapı taşlarından biridir, çünkü başka birine sadakatsizlik etmek için önce kendine sadık olmayı bırakmış olman gerekir. Başkalarını sevmeye başlamadan önce de kendimizi sevmeyi öğrenmemiz ve hata yaptığımızda kendimize karşı sert davranmak yerine, hatalarımızı kucaklamaya ve kendimizi anlamaya çalışmamız gerekiyor. Kendimize şefkat göstermek çok da kolay olmayabilir ama bir yerlerden başlamamız gerekiyor. ÖZ ŞEFKATİ yüksek olan birey, kendi ihtiyaçlarına anlayışlı, sakin ve kabullenmiş bir şekilde yaklaşabiliyor. Böylece partnerinin üzerinde kontrolcü bir tavır sergilemek yerine, partnerine daha fazla özgürlük alanı sağlayabiliyor. Aynı zamanda bu bireylerin, partnerleriyle yaşadığı tartışma ve sorunlarda, duruma partnerlerinin bakış açısıyla bakabilme ve kendi hatalarını kabullenebilmeleri sebebiyle, problem çözme becerileri de daha yüksek oluyor. Hatta bu tartışmalar sırasında, geri adım atmaya ve ÖZÜR DİLEMEYE daha meyilli olduklarından, tartışmalar daha hızlı bir şekilde çözülebiliyor. Erdemli insanla nefsine baskı yaparak kendini erdemli davranmaya zorlayan kişi arasında farklılık bulunduğunu düşünen Fârâbî’ye göre iffetli kişi, yeme içme ve cinsel konularda yasanın (sünnet) gerektirdiği kadarıyla yetinip bundan fazlasına istek duymazken nefsine baskı yapan kimse, uygulamada yasanın gerektirdiğiyle yetinmekle birlikte içinde daima
Güneşe Matem DüştüAhmed Günbay Yıldız · Timaş Yayınları · 2018647 okunma
Puan vermedi·166 syf.·
2022 54. kitabı
Bismillahirrahmanirrahim 1000 yıla yakın bir ömürle insanoğlunun ikinci atası sabrın ve azmin peygamberi Hz.Nuh.. Hz.Adem ile Hz.Nuh arasında neredeyse 1000 yıllık bir süreç var bu süre zarfında insanlar tevhid inancından şaşmış başta Salih kimselerin anılarını taze tutma maksadıyla yapılmış heykelleri putlastirmis ve tapinmaya başlanmıştır.Ogrendim ki şirk varsa akıl iptal olur fıtrat bozulur. Hz.Nuh bu durumdan kurtarmak için vesile olarak gönderildi ancak tüm peygamberlerin başına gelenlerle yüzleşti.. Önce iftira attılar Sonra büyücülükle suçladılar Ve en sonunda ölsün istediler Hz.Nuh un mücadele etmesi gereken oldukça kibirli bir kesim vardı.Ogrendim ki bir insan için en kötüsü de budur kibre kapılmak çünkü bu hastalık gözleri kör ediyor gönülleri muhurluyor kişiyi cehalete sürüklüyor. Onca eziyete rağmen Hz.Nuh duaya sığındı bu hal onun imanını, tevekkül anlayışını arttırdı.Cunku dua kul olmanın itirafidir. Ayrıca gördüm ki bu dar u dünya da peygamberler bile sevdikleri ile imtihan edilmiştir tıpkı Hz.Nuh un oğlu ile imtihanı gibi..Emin olunmalıdır ki kalpler Allah'ın elindedir bizleri hidayete erdirecek olan da Allah'a teslim olabilmektir.. Ayrıca o peygamber oğludur denmemistir ,herkes gibi oğlu da kendi yaptıklarından sorumlu tutulmuştur. Hz.Nuh bizlere insanları İslam'a davetteki uslubu en güzel örneklendiren peygamberlerdendir. Hz.Nuh a inanan kesim sayıca çok az ve fakir kimselerdir.Yasanan onca eziyete rağmen asla kendine tabii olanları savunmasız bırakmamış onlara sahip çıkmıştır.Bu da bizlere malı mülkü gücü kuvveti ne olursa olsun sadece ve sadece haklı olanın hakkı savunanin yanında olmamıza verilen öğütudur.. En önemli dersi ise başımıza ne gelirse gelsin sabredip dua ile Allah'a sığınan kazanır diyebiliriz.. Kimileri dua eder ister kimileri ise
Hz. Nuh AleyhisselamNecdet Aslan · Semerkand Yayınları · 076 okunma
Puan vermedi·344 syf.·
2022 87. kitabı
Bismillahirrahmanirrahim Altını çize çize okurken her teselliyi bitirince de kendimce içsellestirmeye çalıştığım bir okuma süreci oldu. İçinde ayet-i kerime ve hadis i şeriflerden kesitler bulunduran eserleri çok seviyorum.Cunku hayatın içinden aklımıza gelen hangi konu varsa orada bir ayet bir hadis var olabiliyor bu da demektir ki onlarsız olmaz,onlarla olan daha güzel olur. Diğer sevdiğim nokta ise her tesellinin sonunda özet mahiyetinde tanınmış zaatlarin sözlerine yer verilmesi oldu..Kimini duymuş bilmiş olsam da bir çoğunu da ilk kez okudum. Bu kitap bana farklı bir pencere araladı.Hepimizin hayat içinde neden niçin nasıl gibi soruları olaylara ve kişilere sorup sorguladığımiz anlarimiz vardır bu kitapta yer alan bu teselliler hakiki manada teselli oluyor.Sonucta dar u dünya imtihan yeri bizlerinde bazen bazı durumlarda tesellilere ihtiyacımız olabiliyor.Umarım okuyan herkese içindeki yaralara,sorulara, yarım yada eksik kalanlarına bir merhem bir teskinlik olur... İyi okumalar..
Dervişin Teselli KoleksiyonuMecit Ömür Öztürk · Hayykitap · 201710,2bin okunma