Madem ki her fikir fiil olmaya, somutlaşmaya meyilli, ben beyanlarımı kesin bir şekilde tekrarlayıp ısrar edersem birçok uygun temayülü uyandıracağım ve bu temayüller yeteri kadar kuvvet kazandığı gibi hastalık durumlarını ortadan kaldıracaktır.
Fakat insan, toplum ve tarih gibi karmaşık, sürekli değişen, dinamik, birbirine bağlı unsurları tek bir kelime altında toplamak mümkün mü? Kelimelerin soyut ve indirgemeci rahatlığına sığınmak, gerçeklikten uzaklaşma riski taşımıyor mu?