İnsanların kıskançlığı; kendilerini ne kadar mutsuz hissettiklerini, sürekli olarak başkalarının ne yaptığıyla ilgilenmeleri ise canlarının ne kadar sıkıldığını gösterir.
İnsanlar; sırf doğalarındaki en düşük ve en soysuz, yani gündelik, sıradan ve bayağı yönler yüzünden herhangi bir ilişki içine girdikleri, bir topluluk oluşturdukları, onları kendi seviyelerine yükseltemediklerinden, onların seviyesine inmekten başka çare bulamadıkları için kendilerine yük olan mahluklarla bir arada olmaktan nasıl haz alabilirler ki?