Bülbülü öldürmek çok uzun zamandır listemde olan ve merak ettiğim bir kitaptı. Doğrusu konusu bile bilmeden başladım okumaya. Sadece çevrede, edebiyatta çok görmüştüm.
Açıkçası kitapta aşırı etkilendiğim bir kısım yoktu. Türkiye'de siyahi ırkçılığı belkide çok az olduğundan kitaptaki bu önemli kısımla bir bağ kuramadım. Zaten kitap da sadece ırkçılığı ele almıyor. Benim kitapta en sevdiğim şey Finch ailesinin bağlarıydı. Scout ve Jem o kadar hayattan bir kardeş çifti ki. Elbette babalarıyla olan ilişkileri de yürek ısıtıyor.
Kötü ve sıkıcı bir kitap mı? Hayır elbette değil. Kitap aslında aman aman bir olay içermemesine rağmen fazlasıyla akıcı. O yüzden tavsiye ederim.