Berat

Berat
@_bayedebiyat_
Kbü | Türk dili ve Edebiyatı
Timsah Kitabı İncelemesi
7/10
·88 syf.··
Beğendi
·
2025 16. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 17 Temmuz 2025 18:34
Merhaba! Bugün bahsedeceğim kitap Dostoyevski'nin diğer kitaplarından farklı bir üslup mevcut. Yazar bu sefer de kara mizah türünde çok iyi bir eser ortaya bırakmış. Kitabın içinde iki tane öykü bulunuyor, bunlar: kitabın asıl adı olan "Timsah" Ve "Gülünç Bir Adamın Düşü" Bu kitap yazarın yazmadan önce yazdığı son öyküdür Timsah öyküsünde insanların batı hayranlığını ve makam hırsını anlatmaktadır. Genel mesaj budur. Ayrıca Timsah, yazarın mizah anlayışını en çok hissettirdiği öyküsü. Timsahın konusundam bahsedeyim biraz. Eşiyle timsah gösterisini izlemeye giden İvan Matyeviç beklenmedik bir şekilde hayvana yem oluverir; ancak belki de bir timsahın içinde yaşamak sanıldığı kadar kötü değildir… Dosteyovski bu öyküsünde yine ustalığını konuşturmuş adeta, mizahi yolla anlattığı bu öykü de her zaman yaptiğı gibi insan analizlerini yapmaktan da geri kalmamış. Okurken hiç sıkılmadan okudum hatta eğlenerek okudum diyebilirim. Absürd ögeler taşıyan bir öyküydü. Bana birazcık Dönüşüm romanını anımsattı ama sadece timsahın ana karakteri yutma kısmı. Kısa bir öykü olduğu için anlatacak çok şey de yok aslında. Tek olumsuz eleştirim bu öykünüm sonunda kurgu yarım kalmış gibi geldi ve biraz hayal kırıklığına uğradım. Gülünç Bir Adamın Düşü” ise, büyük eserlerindeki tüm karakteristik özellikleri bir arada taşıması ve iyimser mesajlar veren tek eseri olmasıyla diğerlerinden ayrışır. Yazarın karakter analizi yine bu öyküde de var. Dosteyovski'nin insan analizlerimine gerçekten bayılıyorum. Bu öyküde de bir adamın düşünü anlatması ve daha sonra da düşünü yorumlamasını okuyoruz. Bir sonraki yorumlarda görüşmek üzere , okur kalın hoşçakalın, esen kalınn
Duygu ve Düşünce
TimsahFyodor Dostoyevski · Can Yayınları · 20243,138 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Ateşin Vaadi: Mitoloji ile harmanlanmış bir fantastik eser
7/10
·416 syf.··
2025 14. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 01 Temmuz 2025 13:53
Herkese selam, umarım çok iyisinizdir ve her şey yoludadır. Bugün size Ateşin Vaadi kitabı hakkında kelam etmeye etmeye geldim. İlk olarak konusundan bahsedeyim o zaman: Cat Fisa işkence dolu geçmişini ardında bırakmıştı ve bir sirkte kâhinlik yaparak gözler önünde saklanıyordu. Tanrıların ona biçtiği kaderden ve tehlikelerden uzakta son derece mutluydu. Ta ki büyüden yoksun güneyden gelen savaş lordu Griffin ortaya çıkıp da bildiği tek aileden onu zorla koparana kadar. Serimiz 4 kitaptan oluşan bir fantastik seri. Başlıktan anladığınız üzere mitolojiyle harmanlanmış bir eser, hatta Yunan mitolojisiyle Kitabımızda geçen Thalyria denen dünyada üç tane krallık var: Fisa, Tarva ve Sinta. Büyünün kaynağı, Olimpos Dağı’nın eteklerindeki Buz Düzlükleri’nden geliyor.Kitabın kendine ait özgün bir terminolojisi var ve bunları okumak oldukça hoş ve kitaba farklı bir atmosfer katmış. Kitabım güzel yanlarında biri de Yunan mitolojisindeki tanrıların adının sık sık geçiyor olmas, misal vermek lazım gelirse Helena, Hades, Kerberos vb. Ve bu tanrılar ana karakterinizin yakınları. Sizce de harika değil mi? Kitabımızda üst düzey bir romantizm var. Buradan da bazı yerlerde yetişkin unsurlar olduğu uyarısını da yapayım. Griffin, Cat'i kaçıracak olan baş karakterimiz. İkisi arasında pek çok serüven yaşanacak. İkisi arasındaki düşmanlığın aşka dönüşüp dönüşmeyeceğini okuyoruz ve mamafih aksiyon peşimizi bırakmıyor. Ayrıca yan karakterleri çok sevdim , çok eğlenceli ve iyiler. Kitaba olumsuz bir eleştiri yapacak olursam büyülü unsurların beni çok tatmin etmemiş olması, bunu da ilk kitap olduğu için tolere ediyorum. Ama diğer kitaplarda da böyleyse bu kadar övemeyebilirim kitabı. Başlangıç kitabk olarak hiç de fena değildii. Kitabı çok geç bitirdim çünkü çok yoğundum ve her gün
Duygu ve Düşünce
Ateşin VaadiAmanda Bouchet · Yabancı Yayınları · 20221,326 okunma
7/10
·208 syf.··
2025 13. kitabı
Ağaç Denizi" veya "Kendini ÖldürenlerOrmanı" olarak bilinen Japonya'daki Aokigahara ormanı. Gizemli yaratıklar tarafından yönlendiriliyormuş gibi görünen bir adam orada hayatını kaybetti. Bir süre sonra küçük kardeşi Kai, ağabeyinin ortadan kaybolmasının nedenlerini keşfetmeye kararlı bir şekilde olay yerine geliyor. Ama derinliklerine' doğru ilerledikçe orman değişiyor sanki... Yoksa bir insan ve bir deniz kızının karşılaşması dünyanın geleceğini etkileyebilir mi? Konusu oldukça iyi olan bit mangaydı, vermek istediği mesajlar çok hoştu ve anlamlıydı ama yazım tarzı ve olayları işleyiş kısa ve yetersiz geldi bana. Daha iyi yazılabileceğini düşünüyorum. Kitabın sonu da beni şaşırttı açıkcası, beklemiyordum bu sonu
NingyoMato - Mr Tan · Beta Byou · 2023207 okunma
Neden Beyaz Körlük?
9/10
·331 syf.··
2025 2. kitabı
Herkese merhaba, bugün Körlük hakkında kelam edeceğim. İlk önce kitabın konusundan bahsedeyim:Konusu, körlüğün salgın bir hastalık gibi yayıldığı bir toplumda korku ve paniğin hâkim olması sonucu ahlaki değerlerin çökmesidir. Kitaptaki olaylar, adı bilinmeyen bir ülkenin adı bilinmeyen bir şehrinde geçmektedir. Romandaki hiçbir kahramanın adı yoktur, herkes sıfatları ile anılmaktadır. Nokta ve virgül dışında hiç noktalama işareti olmadan yazılmıştır. Kitabımız bu şekilde ilerlemektedir. Gelelim benim yorumum ve muhtevaya , kitap çok fazla ödül almasıyla en baştan dikkatleri üzerine çekiyor. En başından içinize çekiyor kitap sizi ve bir süre sonra kitaba resmen dahil oluyorsunuz. Kitabı yazım dili dişinda çok sevdim. Gerçekten çok güzel bir distopyaydı. Distopyanın her özellğini neredeyse karşılamıştı. Kitapta en sinirimi bozamin kısım kadınlara yapılan toplumsal bakış açısı ve bunun altında kadını cinsel bir obje olarak görülmesi... Kitabı okuyanlar ne demek istediğimi anlayacaktır. Bunun dışında dikkatimi çeken diğer bir kısım kitapta isim olmayışıydı, bunun nedeni kör olan bir toplumda ismin, ve fiziksel özelliklerin bir önemi olmamasıdır. Diğer bir hususta herkesin kör olup doktorun karısının kör olmaması, sizce neden kör olmadı? Fikirlerinizi merak ediyorum. Diğer bir nokta ise "neden beyaz körlük? " Çünkü beyaz körlük ışığı ve aydınlığı temsil ediyor ve insanların bir ışık olmasına rağmen gerçekleri görememesi eleştirilmiştir. İşte bu yüzden beyaz körlük tercih edilmiştir. Diğer bir konu ise hükümet, kitapta karakterler bir akıl hastanesine kapatılıp "orada bir süre kalın, biz sizi iyileştirdikten sonra oradan çıkartacağız, ", şeklinde bir manipüle etmek için kullanılan bir ifade var. Ama baktığımızda öyle bir şey olmuyor. Hastane için koyuşan kurallara
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2022132,2bin okunma