Dil gitti, ardından medeniyet gitti, zevkler değişti, bakışlar farklılaştı. Dil gitti, giderken de çok şey götürdü. Gidişin bu hazin manzarası bize dönüşün nasıl olacağını da göstermektedir.
O; kâinattan daha güzel, daha nakışlı kız!
O; beklenen Meryem, o dimdik duran, fırtınalara, sellere kapılmayan o Asiye kız!
O, Allah'ın asrımızdaki nakışıdır.
Hiçbir mü'min, " Birileri yol açsın ben gideyim." felsefesine sahip, bencil biri olamaz. Yol yoksa yol yapan, tıkalı olanı açan, sabreden, sebat eden, yılmadan yürüyen mü'min, cephe adamı mü'mindir.