"Kaça bu defter şimdi?"
"En aşağı bir liradır."
"Vay canına! Bizim iki günlük yevmiyemiz..."
"Değer ama... Baksana yaldızlı... Kilidi de var..."
"Kilit niye?"
"İçini fikir dolduruyoruz oğlum, bizde fikir hem kıymetlidir hem de böyle kilit altında tutulur..."
Halbuki Türk'ün haysiyeti, gururu ve kabiliyeti çok yüksek ve büyüktür. Böyle bir millet esir yaşamaktansa yok olsun daha iyidir!
O halde, ya istiklal ya ölüm!