📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Cemiyet ve adliye makamları, bir kimse hakkında menfi veya müspet bir hüküm verdikten sonra, nedense bu hükmünde sebat etmeyi fazilet sayıyor... Hayır bu fazilet değil, zaaftır. Kötü bir insan, iyi bir muhite düşer, eğitilir ve elinden tutulursa pekala iyi bir insan olabilir... İyi zannettiğimiz bir insanda, kötü bir muhite düşer, ihanet görür, cemiyetin dışına itilir, zulme maruz kalırsa, şartlar ona kötü biri olmaya itebilir."
Yetimlikten, kimsesizlikten, aldatılmışlıktan, ihanetten, iftiradan, çekememezlikten gelen dağ gibi yüklerin altında ezilen bir zavallı ne yapar? Cemiyet ve devlet de el uzatmayınca, sefaret çukuruna yuvarlanır! Avrupa medeniyetinin esareti kaldırdığını söyleyenler aldanıyorlar. Kiliseye baş kaldıran Avrupa, dine ve onun koruduğu ahlaka da baş kaldırarak büyük bir hata işledi. Meyhanelerin, eğlence yerlerinin, genelevlerin sayısı atmakla hürriyet gelmiş olamaz... Bu, ihtilalin arzu ettiğin "eşitlik ve kardeşlik" prensibi ile bağdaşmaz. Eğerer hala sefalet varsa, kızlarımızın ve kadınlarımızın iffeti kendini bilmez maceraperestlerin çirkin arzularına kurban ediliyorsa hürriyet güçlülerden yana demektir. Zayıflara ezen hürriyet, gerçek hürriyet değildir.