Cicero yapıtında şöyle diyor, "Dostluk iki insanın her konuda güven, saygı ve sevgi duyarak birbirine bağlanmasıdır. Dostlukla erdem arasında yakın bir ilişki vardır. Erdem olmadan dostluk oluşmaz, sürdürülemez. Bu nedenledir ki dostluk ancak iyi, erdemli insanlar arasında olabilir"