Hakikat avcıları. Ne meraklılar her şeyi öğrenmeye, bilmeye. Bazen insan, bilmek istemiyor hiçbir şeyi, böyle mutluyuz belki, böyle huzurumuz kaçmıyor. Yalanmış, falanmış ne çıkar, diyoruz belki. Kime ne? Sema Kaygusuz'un başka bir eserinde geçer: "Görmek ağır bir yüktür." Bazen görmek istemeyiz
Kaybolmak başka da, nereye gideceğini bilmemek... Epey yıkıcıdır. Döneceği bir evi olmamak ya da, kendine bile dönememek: "'Bir kaçabilsem! Nereye gideceğimi bir bilebilsem!'
Ne olup bittiyse, oldu ve bitti. Söylemesi kolay dense de hakikat bu. Tek çare biziz, ne öteki ne başka bir şey. Dino’nun mektuplarında geçer: “Ne iğne, ne hap, ilaçların ilacı sensin.”