Hani şöyle deriz, dünya kötü bir yer. Şurası kötülükle dolu, ötesi kötü... Kötülüğü bir yerlere atarız daima, insana kondurmayız sanki. Ne tuhaf, hâlbuki kötülüğü yaratan da insanın kendisi değil mi? Aynı kitapta geçer: "Dünya kötü bir yerdi ama insanlar öyle olmak zorunda değildi, öyle olmayı reddedebilirlerdi." Bu çıkmazdan bizi biz kurtarırız