Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ben kitabı birçok insanın beğendiği gibi beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Klasiklerde ilginç bir şey var ki; kimisi dönemini aşıp geliyorken, kimisi sadece yazıldığı dönem için anlamlı oluyor bana göre. Bir aşk romanı mı? Evet. Aşk romanı deyip geçiştirebilir mi? Kesinlikle hayır. Ama yine de ana konu aşk olup, aşk üzerinden karakterler anlatıldığı mecbur karakterleri aşka göre yorumluyoruz.
Kitabın girişi Nathalie’ye mektup olarak başlıyor ve Nathalie’nin mektubu olarak bitiyor. Nathalie’nin Felix için söylediği bazı şeylere katılsam da Henriette için söylediklerine maalesef katılamadım. Nathalie’nin, Henriette’in ölümünden Felix’i sorumlu tutması kısmına katılmazsam da Felix’in aşka ve kadına bakışındaki analizine katılıyorum. Henriette bana göre bencil bir karakter. Aşık ama söyleyemeyen veya söylesede aşkıyla birlikte olmaya cesaret gösteremeyen bir kadın. Tabii ki dönemine göre değerlendirdiğimizde, erdemli olan tarafı seçen veya seçmek zorunda olan bir kişi Henriette. Ama günümüzde böyle bir karakter bir romanda anlatılsa ilgi çekici olmaz. Çünkü zamanla aşka bakış bile değişebilen bir şey olabiliyor. En azından benim aşktan anladığım ile romandaki tamamen zıt. Zıt olsa bile harika bir anlatımla kitap beni çekebilir ama maalesef yer yer çok uzun ve gereksiz anlatımlarla da kitap beni içine çekemedi.
Kısaca klasik olmasına saygım var ama beğendim diyemeyeceğim.
Vadideki ZambakHonore de Balzac · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202553bin okunma