Hiç kuşkusuz, güzellik ölçülürlüğünü bildiğimizi sanmakla yanılıyor olabiliriz, ama nesnelerin az ya da çok güzel olmalarından söz ederken bir ölçünün var olduğunu bilmekteyizdir.
Yalnızca insan kalabalığının bilgelik sağlayacağını düşünmek bayağı boş bir inanç; Yalın halindeki insanların, yalnız ve tek başına olan kişilerden daha yabansı, daha acımasız ve daha çılgınca davrandığı evrensel bir gerçek değil miydi?
Sokrates'e göre Bunlar hoş ve güzel şeylerdi, ama filozoflar için bütün bu ağaçlardan, taşlardan Hatta yıldızlardan çok daha değerli bir konu var ki: akıl!