Yani şuurumuzun haricindeki bir kuvvet, bir amil, bizi ve bizim aklımızı hiçe sayarak istediği gibi hareket ediyordu ve biz bilmediğimiz, anlamadığımız kuvvetlere itirazsız itaat, inkıyat(boyun eğme, kendini teslim etme) mecburiyetinde olduğumuzu görüyorduk.
Hayat bu rugan iskarpinlere ne kadar benziyor. Tıpkı bunlar gibi biz de günler geçtikçe aşınmaya , bir tarafa kaykılmaya, çirkinleşmeye ve nihayet işe yaramamaya başlayacağız..