Hepimiz yakın ilişkilerin özlemini çekeriz. Sürekli savunma pozisyonunda kalmak ve yalıtılmış olmak, oldukça üzücü ve boş bir yaşama şeklidir. Yazar Anais Nin, bu fikri oldukça güzel açıklar: "Gonca olarak kalma riskinin çiçek açma riskinden daha acı verici olduğu gün geldi".
Deneyimlerimizi sorgulayıp anlamlandırdığımızda veya "düzenleyip damıttığımızda", süreç ne kadar acı verici olursa olsun ona rahatlama ve güçlenme eşlik edecektir.