E.Nur

E.Nur
Hatay
Adana, 8 Kasım
100 okur puanı
Aralık 2020 tarihinde katıldı

E.Nur

, bir kitap okudu
9/10
·504 syf.·
6 günde okudu
·
2023 8. kitabı
Ahmet Ümit
8.5/10 · 28,2bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Stefan Zweig' ın intiharı
Faşizm ve savaşı protesto etmek için insanın kendisini öldürmesi, kanımca en büyük kahramanlıklardan birdir.
Gezintiler, geceler, günler, hiçbir şeye gücüm yok, acılar dışında.
Yalnızlık, bana hiçbir an eksilmeyen bir güç veriyor.
Neden yazılır? Dünya acılı olduğu için yazılır. Duygular taştığı için yazılır. İnsanın kendi zavallılığından sıyrılması çok güç bir işlemdir. Ama insan bir kez bu zavallılıktan sıyrılmayagörsün, o zaman yaşamı kendi egemenliği altına alabilir. İşte böylesi bir egemenliği bir iki kişiye daha anlatmak için yazılır.(Ya da kendi kendine kanıtlamak için). Çünkü, İnsanın kişisel özgürlüğü, kendi dünyasına egemen olmasıyla başlar. Dünyasına egemen olan insan, acıları coşkuya, bunalım yaratmaya, sevgisizliği sürekli aşka dönüştürebilir.