Goethe'nin okuduğum ilk kitabı genel olarak betimleyici anlatımdan yararlandığı söylenebilir.Karşılıksız kaldığı bir aşk karşısında kalınan çaresizce her zaman umutlu bekleyişi görüyoruz.Zaman zaman ben bu sevgiyi abartılmış olarak gördüm ve kitabın sonu tam olarak beklediğim gibi bitti ilk üzülme anlarım olmuştu ama o çaresizce vazgeçmeyişinden etkilenmemek olmazdı."Kendisini anladığımı hissediyorum." Belki de kitapta onu en iyi ifade eden o sevgiyi hep diri tutan şey buydu karşısındaki kişiyi anlıyor olmak...
Genç Werther'in AcılarıJohann Wolfgang Von Goethe · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024150,2bin okunma
Alanımla ilgili okuduğum ilk kitabım.Çocuklarla ilgili onların yetiştirilme tarzları gelişim evreleri bu evrelerde dikkat edilmesi gerekenler. Çocuğun oyun, çevresiyle olan etkileşimi detaylı bir şekilde anlatılmıştı.Gelişim evrelerinin birbiri ardınca sıralandığı üstüne çok durulması oyunla desteklenmesi çocuk için ne kadar önemli olduğunu tekrardan anlamış oldum.Tabi burda anne-baba-öğretmen üçlüsüne de aytı bir yer verilmesi gözden kaçılanamazdı. “İnsan kişiliğinin yüceliği doğduğu saatten itibaren başlar.” sözü kitaptan bir alıntıyla bize etkileyiciliğini gösterdiğini düşünüyorum.