Kitaplarla, resimlerle, güzel şeylerle dolu olan, insanların alçak sesle konuştukları, kendilerinin ve düşüncelerinin temiz olduğu bir havayı solumak istiyorum.
Jack London
Medyanın tekelleşme sürecini, ABD hükümetlerinin medyayı propaganda ve manipüle amaçlı nasıl kullandıklarını ayrıntısıyla,örneklerle anlatıyor.ABD-Türkiye ilişkilerini Türk medyası ve ABD medyası örnekleriyle ilişkilendiriyor,bağlantıları ortaya koyuyor.80 darbesi,Ağaca'nın Papa'ya suikastı gibi örneklerle medyanın kamuoyunu nasıl kullandığını gözler önüne seriyor.Ancak kitap eski kalıyor,günümüz için yeterli değil,zamanı için ise ufuk açıcıymış.Ama şu farkındalığı kazandırdı bana,günümüz sosyal medyasının işlevi de manipülasyon değil mi?Kaç insan bunun farkına vararak eleştirel olarak sosyal medyada dolaşıyor?Yayılan yalanlardan bahsetmiyorum bile...
Bir ülkede kötülük hakim olabiliyorsa eğer, bu cani ruhlu insanların sayısı arttığı için değil, kötülük sıradanlaştığı içindir. İnsanlar görev,vatan, millet,bayrak,ezan adına kolayca kötülük yapabildiği, insanları birleştiren ideoloji hem çıkarı gizlediği hem de sorumluluk duygusunu başkalarıyla paylaştırdığı içindir.