İnsanın varlığının amacı, her zaman iki kere ikinin dört ettiği gibi kesin formülle ifade edilmesi gereken o elde edilecek şey değil, hayatın kendisidir.
Mantık harika bir şeydir,buna karşı çıkılmaz. Fakat mantık, sadece mantıktır ve yalnızca insanın doğasının rasyonel kısmını tatmin eder. Oysaki irade yaşamın tümünün göstergesidir.
Bir gün birine nanik yaptığımı,ona nanik yapmaktan kendimi alıkoyamadığımı ve bu hareketi belli bir şekilde yapmam gerektiğini hesaplayıp bana kanıtlarlarsa,benim ne özgürlüğüm kalır, hele eğitimli ve lisanslı biriysem?