İnsanın medeniyete kavuşmakla eskisinden daha fazla kan dökücü olmamışsa bile, en azından daha kötü ,daha iğrenç bir kan dökücü olduğu kesindir. İnsan eskiden hak uğruna kan döker,bunun için önüne geleni gönül rahatlığıyla temizlerdi; zamanımızda ise,kan dökmeyi iğrenç saydığımız halde bu iğrençlikten kendimizi alamıyoruz,hem de eskisinden daha çok.
..;bugünün insanı pek çok bakımdan barbarlık çağı insanından daha üstün görüşlü olduğu halde, aklın, bilginin gösterdiği yoldan gitmeye bir türlü alışamamıştır.