Diyorum ki acaba yıldızların parlamasının sebebi bir gün herkes kendi yıldızını yeniden bulabilsin diye mi? Benim gezegenime bak. Bizim tam tepemizde... Ama gerçekten çok uzak!
-İçiyorum, demiş ayyaş derin bir kederle.
-Neden içiyorsun? diye sormuş küçük prens.
-Unutmak için, diye yanıtlamış ayyaş.
-Neyi unutmak için? diye sormuş şimdiden ona acımaya başlamış olan küçük prens.
-Utandığımı unutmak için, demiş ayyaş ve başını eğmiş.
-Neden utandığını? diye sormuş küçük prens, onu kurtarmak istiyormuş.
-İçmekten utandığımı! demiş ayyaş ve sessizliğe gömülmüş.
Kendi sofrasından düşen kırıntıları yiyor; kısa bir süre için öbürlerinden daha tok hissediyor kendini, ama masada nasıl yemek yenir hatırlamıyor; ancak artık geride yenecek kırıntı da kalmıyor.