''Hayatım boşuna geçmiş''diye düşünüyordum;elimde olsa da,bir sünger alıp bütün okuduklarımı,bütün görüp işittiklerimi silsem ve Zorba'nın okuluna girip büyük ve gerçek alfabeye başlasam!Beş duygumu ve bütün tenimi,sevip anlamaya iyice talim ettirmiş olurdum.Ruhumu tenle,tenimi de ruhla doldururdum;kısacası,içimde barıştırırdım bu yüzyıllık iki düşmanı