Derler ki:
Dünyada sevdasız yaşanmamış
Bir kalp gösterir misin bu ateşte yanmamış?
Aşk öyle bir şeydir ki kimini sevindirir,
Okşar bahtiyar eder, gözyaşını dindirir…
Tabiatı tıpkı talih gibidir, yâr olmaz kimine de
En samimi ateşle çırpınan bir sinede
Dünyada âşık olmak herkese mukadderdir…
Bak sevgilim; haddini bilmeyen bir kurbağa Başladı yosunlarda serenatlar çalmağa...
Fakat senin karşında bu ne kadar küstahlık;
Bir kere kendisine bakmıyor mu bu alık?
Nasıl açıyor sana gönlünün yarasını?
Ey bir tane sevgilim, ben bugün yaşıyorsam
Sanma ki hayat tatlı, insanlar hoş olmuştur,
Dağ başında bir kaya gibiyim şöyle dursam
Etrafım eskisinden daha bomboş olmuştur
Yalnız sana borçluyum bugün dünyada varsam:
Seni her andığımda gözlerim yaş olmuştur
Yok olmak isteğiyle kalbim attığı zaman,
Bana: Yaşa der gibi gülen senin yüzündü.
Dizlerim bir batakta yorgun yattığı zaman
Bacaklarıma kuvvet veren senin hızındı.
Yaşaran gözlerimde, güneş battığı zaman
Sıcak bir yuva gibi tüten senin dizindi.
Sen aklıma gelince her şey gülümserdi.
Ağaçlar şarkı söyler, rüzgar tatlı eserdi.
Sen benim sevgilimsin, sevsen de, sevmesen de, Aradığım yerlere benzeyiş buldum sende.