10/10
·312 syf.··
2026 10. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 24 Haziran 2026 00:48
Kitap hakkında neymiş ne değilmiş demek için nereye baksam "ufff sizi ters köşe edecek" yazıyordu. Bunu bilerek okumaya başladım ve en başından beri kafamda kurguladım da kurguladım, aman bu kitabın sonu ne olabilir derken kafamda yeniden roman yazdım. Peki yazdım da ne oldu? "Heee demek bu buymuşşş aaa" dedim... Şimdi kitabın konusuna girmek istiyorum ancak spoiler vermek istemediğim için anlatamıyorum :) kitabın baş kahramanları "Adam", "Amelia", "Robin". Kitapta bu 3 karakterin düşüncelerini ve yaşadıklarına dair geçmişe yönelik anılarını okuyacağız ve bazen aralarda her evlilik yıl dönümlerinde "Adam"a yazılan ama verilmeyen karısının mektuplarını okuyoruz. Baştan belirteyim Robin bir kadın, ben 2-3 bölüm kafamda Robin'i erkek olarak kurguladım sonradan anaa kadınmış dedim. Birde Adam "Prosopagnozi" yani yüz körlüğüne sahip. (Dipnot geçeyim Brad Pitt abimiz de Prosopagnozi) Kitabın yarısına kadar bir şey anlamıyorsunuz her şey yolunda gibi görünüyor, işte çıkmaza girmiş birbirini aldatan, sırrı olan bir çift ve iliskileri bozulduğu için cift terapisinin önerisiyle bir geziye çıkan çiftin anlatımları diyorsunuz ama ilerledikçe işler değişiyor ve taşlar yerine oturuyor. Konu ve kurgu bakımından güzeldi, herkes kendi bölümünde yaşanan olaya değindiği için ikili ilişkilerde olaylara kendi açımızdan bakarken birde karşınızdakinin bakış açısıyla görmemizi sağlıyor diyebilirim. Yazarın okuduğum ilk kitabıydı herkese tavsiye edebilirim, buna benzer ters köşe denilen Alex Michaelides in Sessiz Hasta kitabını okumuştum onu da tavsiye ederim ama bu kitap kurgu bakımından daha güzel.
Duygu ve Düşünce
Taş Kâğıt MakasAlice Feeney · Yabancı Yayınları · 20238,6bin okunma
Yine sabahlayrak kitap bitirdiğimiz birgün 2:50
10/10
·336 syf.··
2026 31. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 13 Haziran 2026 02:23
Hepinize selamm! Hizmetçinin ikinci kitabının incelemesiyle karşınızdayım. Hem spoilerli hem de spoilersiz olacak. Ona göre uyarı koyacağım. Öncelikle başlarında sıkıntıdan baygınlık geçirdim. Hizmetçi de başından itibaren olayların içine giriyorduk ve her bölüm sonu heyecanlı bitiyordu. Sürekli sayfaları çevirmek istiyordum. Ama bu kitapda böyle olmadı maalesef. Ne olduysa son 100 sayfada oldu. Ama o 100 sayfayı da soluksuz okuduğumu söyleyebilirim. Sonuyla Hizmetçi yi açık arayla geçti. Bakalım diğer kitapta ne olacak? SPOİLERLİ KISIM Şimdi... Okurken şöyle dedim Wendy şeytana pabucunu ters giydirir. Ama sonra fikrimi değiştirip Millie'nin daha tehlikeli olduğuna karar verdim. Kız iki dakikada iki insanın da sonunu getirdi. Ayrıca olayları bu kadar iyi planlayıp buna bir intihar süsü vermesi de zekiceydi. Öte yandan Wendy... Herşeyi güzel planlamıştı fakat belli ki sonunu hesaba katmamış. Hele o adam yok mu? Russell. Adamın ne ... olduğu belli değil. Karısını aldatacak kadar aciz, ama adam öldüremeyecek kadar iyi kalpli. Başta aldatıyor karısını sonra da "ben söylerim boşanırız, sonra da senle evleniriz" yok ya. Ee madem başta karına söyleseydin ben senden boşanacağım diye. Wendy'de keşke sevse adamı. Adamı sevdiği için yapmıyor ki. Wendy kendine koca aramıyordu, kocasını öldürmesine yardım edecek bir aptal arıyordu ve buldu. Tabi o adam bir "melek" çıkınca işi kendisi yapması gerekti, adam görevini yerine getirmemiş oldu ve o da bunu açıkça belirtmek için şu cümleleri kurdu: "Russel gülümsediyse de yüzünde bir gerginlik vardı. Douglas'ı öldürmek istemediğini saklamamıştı. Kendisi mutfakta saklanırken pis işi bana yaptırmasına hâlâ inanamıyordum. Eh, mutlu değilse şirret karısına geri dönebilirdi, ben kendime milyon dolarımın tadını birlikte çıkaracak yeni
Hizmetçinin SırrıFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 20237,4bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
A
Puan vermedi·284 syf.··
2026 16. kitabı
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Artık Dön! Kendine! A (İşaret III)Deniz Erten · Mona yayınevi · 2020628 okunma
10/10
·560 syf.··
2026 35. kitabı
Yaaa canım Gurur'uma artık raporlu deli demeseniz mi? Yemin ediyorum ana kız (Farah ve kıymetli anneciği) daha manyak! El oğlu da sıkıyor sonra avizelere Zaten krize girdim ben hep o sahnelerde cidden aşırıı iyiydi. Şimdi ilk kitabı okuyanlar bilir ki, bir sevkiyat mevzumuz vardı. Ve bu sevkiyatta Tozlu ailesi için bir hayli mühimdi. Farah bu sevkiyatı babasından ısrarla kendisi üstlenmek istedi. Babası da bunun için Farah'a kuzenlerinden oluşan bir ekip kurdu. Bu kısımları da artık ikinci kitaptan okuyoruz. Ama efenim hemde nasıl bir grup Hırsızı var, arsızı var, nezarete girmeden duramayanı var. Allah ne verdiyse işte Hatta işin aslı bu sevkiyatta Asaf, bizim kıza yardım edecekti ama ki Gurur da bunu öğrenince sevkiyat işini Farah'ın babasına Farah'a vermesini söyleyen kişi Asaf. Yaa zaten bu kuzenler ordusunun birde WhatsApp grubu vardı ki sormayın gitsin, neydi o öyle #genetikkarma Esvet'i cidden çok sevdim tam kafa kız. Öte yandan Kılıç Aslan'la aralarındaki olayda baya iyiydi. Bir de bizim Gurur'un infazı için oylama yapanlara karşı bir yemek olayımız var. Cidden çok iyiydi. Ben bayıldım ya burada da okuyorum resmen #sakavesanrı yı Duha'nın sıkıştım demesi orada bile Karun la birbirlerini sevmeleri. Aaa unutmadan benim canım delim, sandalyelerin altına hep bomba koymuş. Ne yapsun adam, caniii sıkılayi Ayyy birde Karun'un karısını yücelttiği el öpme olayı var. Yemin ediyorum Karun diye okunur ama adam diye yazılır. Bu kitapta Farah'a cidden çok şaşıracaksınız. Babası için kendini gizleyerek deli kral yani sevgili kocasının mekanında ringe bile çıkıyor. Tabi bu dövüş yeteneğinde korumaları Ferdi abinin baya bir etkisi var. Çünkü 9 yaşından beri onu çalıştırıyormuş. Ayrıca burada bir parantez açmak istiyorum. Farah'ın çocukken kaçırıldığı o sancılı süreci
Sarkaç 2Maral Atmaca · Ephesus Yayınları · 2026276 okunma
Tok Tiker I
6/10
·416 syf.··
2026 17. kitabı
·
20 günde okudu
·
Okunma: 23 Mayıs 2026 12:46
**" Yüzleştiğimde gerçeklerimle, anlamıştım hayat değildi toz-pembe; hayat her renkten bir parçayla bilinmeyen bir bilmece. -Zeliş Sönmez " ** Toktiker Macerasına girmiş bulunmaktayız. Evet olur arkadaşlarım, Zeliş'in annesi Hatice Bacı'nın deyimiyle Toktik bu kitabınızın teması. Zeliş'in bir gün Toktik'e video atmasıyla başlayan serüveni mız bütün hızıyla devam etti. Aytuğ Ulusoy, kızların favorisi halinde olan bir karakterimiz ve Zeliş'in de radarına girmiş bulunmakta. Zeliş'in Toktik'e adım atmak istemesi, biraz da Aytuğ temelli olabilir diyebilirim. Zeliş Sönmez, babasının deyimiyle 'Babasının Tulumbası '... Evinde 3 kardeş içinde en deli dolusu, arkadaş grubunun şenliği... Kendi içinde bir şeyleri halletmeye çalışsa da her insan da olduğu gibi onun da yapamadığı noktalar oldu. Toktik macerası Zeliş'e düşman kazandırsığı gibi yeni dostluklar da kazandırdı. Grup Trol, başta Aytuğ olmak üzere diğer grup üyeleri sanki Zeliş ve arkadaşlarını uzun yıllardır tanıyorlarmış gibi kaynaştılar. Düşman, her yerde düşmandır ama bazen düşmanların da kalitelisi olmalı demiş tanıdığım ancak hatırlayamadığım bir yazar. Beklemediği yerden bir düşman kazanan Zeliş'in her şey üst üste gelmesiyle daealdığı bir noktada arkadaşları ve beklemediği bir insan ona çok yardım etti. Kitapta arkadaşlıktan tutun da, aklınıza gelebilecek düşmanlık, kıskançlık, entrika, oyunlar falan bütün her konuyu bulabilirsiniz. Kendinizi hiç olmadığınız bir yerde bulabileceğiniz gibi ' Aaa, burda mı oldu bu? ' derken de bulabilirsiniz. Benim bu, kitabı biraz uzun sürede okumamın sebebi, işlerimin yoğun derecede olması oldu. Vakit atıramadım da diyebilirim. Ancak bulduğum veya ayarlamaya çalıştığım boş zamanlarımda okumaya çalıştım. Şöyle bir şey var ki; ben büyük ihtimalle RS'a girmiştim ve
ToktikerKader Arvas · Ephesus Yayınları · 2025119 okunma
5/10
·392 syf.··
2026 28. kitabı
Merhabalarr <3 Uzun bir aradan sonra tiktokta görüp merakla başladığım Yarış benimle kitabının yorumuyla geldimm. Kitabı okuyan kişi çok eğlenceli olduğunu vs vs anlatmıştı. Bende rsden çıkaracak bir kitap ararken bir şans vereyim dedim ama daha da rsye soktu beni hahahahaha Başı güzel başlıyor. Başrol kızımız Stella mihrapta terk edildikten sonra acısını atlatmak için arkadaşının bekarlık partisine katılıyor ve burada Thomasla karşılaşıyor. Thomas ise F1 yarışçılarından biri ama hall tarafından sevilmeyen ve bu nefretten biraz kaçıp kafa dinlemek için partiye katılıyor. İkisi böyle tanışıyorlar ve kitabın neredeyse yarısı o tanıştıkları geceyi anlatıyor saatlerce vakit geçirip sarhoş olup evleniyorlar. Sahte evlilik klişesini sevdiğim için kitaba devam etti ama sonrası o kadar sıktı ki bitsin diye okumaya zorla devam ettiğim bir kitap oldu. Stella karakteri açıkçası ne istediğini bilmeyen bir yandan Thomas'a aşığım deyip diğer yanda aklı hala onu düğün günü terk edip giden kişi de kalmış gibiydi. Şahsen başrol değilde yan rol olsaydı hiç seveceğim bir karakter olmazdı. Thoması ise sevdim. Başından beri ne istediğini bilen ve bunu belirten kişiydi. Tjomas o kadar anlayışlı bir karakter ki Stella onu bırakıp eski sevgilisiyle konuşmaya gittiğinde bile tepki vermeyip saygı duydu ama bu bana fazla geldi jdidjfjdso Kız geri döndüğündeyde aaa döndün mü tamam kaldığımız yerden devam dedi djoejxidsksj Thomas'ın ailesinin Thomasa yaptığı şeye karşı daha fazla tepki olay bekliyordum ama o da geçiştirildi. Karakterler, hikaye çok yüzeysel yazılmıştı ve kitap o kadar çok tekarar aynı konuşmalara dönüyor ki bir yerde patlamasını falan bekledim ama asla o beklentiyi alamadım. Abartıldığı kadar eğlenceli bir kitap falan değil. Benim gibi yorumlara kanıp almak isteyen olursa diyorum
Yarış BenimleSimone Soltani · Artemis Yayınları · 202624 okunma