“Ne düşünüyorsun, neye yaradı şu senin hiç kimsede olmayan ince hünerin?”
“Çok düşündüm, uzun bir süredir buna bir cevap bulamadım.”
“Sonra?”
“Sonra birden aklıma geldi...”
“O gelen ne?”
“Yaşamak ne işe yarıyor diye sordum kendi kendime. Yaşamak ne işe yarıyor söylesene..?
İnsanoğlunu anlamak o kadar kolay değil. Kuşlar da, böcekler de göründükleri gibi değiller. Bu dünyada her canlının bir huyu vardır, insanın da yüz bin huyu vardır.
Bir insan canının ne kadar tatlı, vazgeçilmez olabileceğini, kimi insanların, belki de büyük bir insan çoğunluğunun canlarını vermemek için ne kadar alçalabileceklerini ilk olarak düşünüyordu. İnsan canı bu kadar alçalmaya değer miydi? Ne pahasına olursa olsun insan yaşamını sürdürmeli miydi?