Oğuz Atay’ın okuduğum ilk kitabı. Oğuz Atay okumak kolay iş değilmiş bunu net bir şekilde anlamış oldum. Zaman zaman neyin gerçek, neyin oyun olduğunu karıştırdım. “Bugünlerde oyunla gerçek biraz karışıyor da.” Tam da böyle oldu benim için.
Oğuz Atay, kendi benliğini “Hikmet” üzerinden anlatıyor okuyucuya. Olsa olsa bu baş kahraman, yazardır. Yaşamı, insanı, bir çağın görüntüsünü bizlere aktarıyor.
-Sevmesini bilmeyenler, kaderlerine razı olmalıdırlar.
artık senin için bir yabancı olan
H.H.H. (Ha-Ha Hikmet)
‘Kendini tanı derler ya; bu sözün gerçek önemini kavrayalım.’ ‘Doğru,’ dedi albayım. ‘Fakat albayım, ben kendim olalı yıllar geçmiş; kendimi tanımadan geçen yılları unutmuşum.