Fakat bu ana kadar herkesten ne görüm ki... Bana en yakın olanlar dahil olmak üzere, bu herkes dedikleri şey, beni üzmekten, hayatımı mahvetmekten başka ne yaptı?
Soytarılık etmeden güldürebilmek seni,
ekmek çalmadan doyurabilmek
ve haksızlık etmeden doğan güneşe
bütün aydınlıkları içine süzebilmek gibi
mülteci isteklerim oldu ara sıra, biliyorsun..
Şimdi iyi niyetlerimi
bir bir yargılayıp asıyorum
bu son olsun be.. Bu son olsun!
Bu da benim sana
ayrılırken hediyem olsun!
"... fakat şu muhakkak ki bugün olduğum gibi olmak da istemiyorum. Büsbütün başka bir hayat, daha az gülünç ve daha çok manalı bir hayat istiyorum. Belki bunu arayıp bulmak da mümkün... Fakat içimde öyle bir şeytan var ki... bana her zaman istediğimden büsbütün başka şeyler yaptırıyor. Onun elinden kurtulmaya çalışmak boş... Yalnız ben değil, hepimiz onun elinde bir oyuncağız..."