*SPOILER*
Kitap Lotte adında bir kıza takıntılı bir şekilde aşık olmuş Werther’i anlatıyor. Werther’in sevgisine, aşkına karşılık alamadığı için çektiği acıları anlatıyor. Benim için Werther’in hissettikleri aşk değildi. Aşırı derecede takıntılı, bu takıntısı için ölümü göze almış bir adam. Sağlıklı bir sevgi biçimi değil. Sağlıklı bir yaşam değil. Ama kitap çok güzel ve çarpıcı bir şekilde ortaya koymuş Werther’in acılarını.
Benim Kirke'den beklentim sanırım biraz farklıydı. Mitolojiye ilgim yok, mitoloji hakkında pek bir bilgim de yok fakat yine de kitabın çok zor okunduğunu söyleyemem. Olay örgüsü kolay anlaşılıyor, karakterler karışmıyor birbirine bence. Ama bir yerden sonra kitap akmadı, bu da bende kitabın mecburiyetten devam edildiği hissini yarattı. Yani neden bu kadar uzatılmış anlayamadım. Kirke bence feminist ve kadın gücünü gösteriyor bize. Bu açıdan güzel bulduğumu söyleyebilirim. Ama kitabın sonunda Kirke'nin üvey oğlu ile birlikte olması?? Bazı şeyler gerçekten rahatsız ediciydi. Okumam bana göre uzun sürdü çünkü dediğim gibi bir yerden sonra akmıyordu. Okunacak hiç kitap kalmadıysa okunabilir bence ama olmazsa olmaz değil.