Âdemin biri

10/10
·438 syf.··
2021 2. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 01 Şubat 2021 11:41
Yazardan okumuş olduğum ilk eser olmasına rağmen beni kendisine çeken ve hayran bırakan bir his verdi. Şuan diyorum ki keşke daha önce okusaydım. Kendimi biraz geç kalmış hissediyorum. Hani bazen eserlerin dış yapısına bakıp "bu bitmez, insanı sıkar, yarım kalır" deriz. İnce Memed serisi için de bunu düşünebiliriz. Ama eserimiz tam tersine sizi bir anda içine alan ve bir çırpıda okuyup kenara koyacağınız yapıya sahip. Lakin bir hızla okunduğu kadar etkisinden de bir o kadar zor çıkılabilir. Eserin tasvirleri beni benden aldı, resmen İnce Memed ile beraber sizde eserin içinde olayları birebir yaşıyorsunuz. O köyleri sanki karış karış biliyormuş, geziyormuş hissi veriyor. Eserin konusu âdeta bir baş kaldırış. Sömürüye, ağalık düzenine bir baş kaldırış, uyanışın bir direnişin romanı... Eserin okuyanı etkileyen noktalardan biri de dilinin sadeliği ve bu sadeliğe rağmen etkisinin çok fazla olması. Belki de bu etkileyicilik bizim içimizden olması, tarihimizden gelmesi... Keyifli okumalar...
İnce Memed 1Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202374,4bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
9/10
·140 syf.··
2020 26. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 25 Ağustos 2020 18:57
Sabahattin Ali'den okuduğum üçüncü kitaptı. Ve yine diğer okumuş olduğum iki eserde de olduğu gibi beni şaşırttı ve etkiledi. Ayrıca Sabahattin Ali'nin üslubu ve betimlemeleri adeta okuyucuyu bulunduğu dünyadan alıp resmen o hikayenin içinde ve birebir tanığı gibi yaşama fırsatı da veriyor. Değirmen'in içeriğine gelirsek eserimiz 3 bölümden ve küçük hikayelerden oluşuyor. Ama küçük demem sizi yanıltmasın. Belki hikayeler küçük olabilir ama etkisi ve karşılığı bende büyük oldu. Tahmin ediyorum ki sizde de büyük olacak. Eserdeki bazı hikayeler daha etkileyici ve ön plana çıkıyor. Yazarımız her hikayede farklı bir konu işlemiş. O konuyu işlerken okuyucuya vermek istediği mesajları da inceden ve gizlice okuyucuya aktarıyor. Açıkçası önceleri böyle hikaye türü okumayı sevmezdim. (Biraz önyargılıydım galiba) Bu yüzden olacak ki bende roman okumayı hikâyeye oranla daha çok sevdim. Ama bir süre sonra üst üste birkaç romandan sonra aralara böyle hikaye türü eserleri de alınca hikâyeye de alıştım. Şuan diyorum ki iyi ki böyle yapmışım. Velhasıl okumalıyız biraz hikâye, biraz roman, biraz şiir, biraz deneme ama daima her türden okumalıyız. Son olarak hepinize keyifli ve bir o kadar güzel okumalar...
DeğirmenSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 202555,9bin okunma