Bugün rahip olmak istemediğimi sesim çıkabildiğince bağırmama rağmen saçımı tıraş ettiler. Kafama soğuk su damlatma ya başladıktan sonra ne olduğunu ise hiç bilmiyorum. Böyle cehennem azabı gibi işkenceyi daha önce hiç görmedim. Neredeyse deliriyordum.
Ah şu kadınlar ne kurnaz yaratıklar. Ancak şimdi kadınların ne olduğunu anladım. Şimdiye kadar onların kime aşık olduklarını kimse bilmiyordu. İlk ben keşfettim:
Kadınlar şeytana aşıktır, hepsi bu.
Eve gittim, yatakta epeyce bir süre yattım ve notlarımın arasına şu mısraları yazdım:
Seni göreli bir saat olsa da
Bana koca bir yıl gibi gelir;
Kendi varlığımdan nefret ederek
Nasıl yaşayabilirim sevgilim!
Sanırım Puşkin'in dizeleri.