PKK çeteleri 1980'li yıllardan beri Kuzey Irak alanını üs bölgesi olarak
kullanıyordu.
1990 yılında yaşanan Körfez Savaşı sonrası Kürt aşiretlerinin
Türkiye'ye yönelik göçü esnasında da çete, BEHDİNAN ve SORAN olarak ikiye ayrılan bölgeye el koydu.
Yurt içine yaklaşık 10-15 Km.'lik derinlikteki eylemlerinin ana üs bölgesini Kuzey
Irak; SINAHT, AVAGÖZE, PİRBELA, BANIK, MARSİS, KISMAN, HAFTANIN, ARİ,
BASYAN, DURJAN ve HAKURK köyleri ile kırsalı teşkil ediyordu.
1991-1992 yılında Türkiye'ye yönelik saldırıların hemen tümü bu üslerden yapılmıştı.