Önemli sorular ve cavaplar:
Puan vermedi·216 syf.··
2026 11. kitabı
​"Eğer Allah bu kadar merhametliyse, dünyadaki bu kadar acı, haksızlık, çocuk ölümleri ve gözyaşı neden var?" ​"Ben neden bu kadar acı çekiyorum? Benim suçum neydi de bu hayat bana zehir oldu?" ​"Benim gibi günaha batmış, inancını kaybetmiş, her şeyi mahfetmiş birini Allah gerçekten affeder mi?" Bu gibi soruları herkes bir an da olsa düşünmüş ve sorgulamıştır. Bu ve bunlar gibi pek çok sorunun cevabını bulacağınız bir kitap. Herkesin okumasını tavsiye ediyorum. Deist olan birinin ağzından okusanız da sizlerin de kendinizi ve yaşamınızı soruglayacağınız bir kitap olduğunu düşünüyorum. Neden varım, bu güne kadar hayatımın amacı ne olduğunu anlamış mıyım, doğru bir hayat yaşıyor muyum gibi birçok soruyla içinizde savaş vereceğinizi düşünüyorum. Okurken cevabını da bulacağınız inanıyorum. Ben de öyle oldu ve sizde de öyle olacağını düşünüyorum. Biraz geç yazdım ama inşaAllah faydalı olur.
Affet Beni Allah’ımHalit Ertuğrul · Nesil Yayınları · 2020465 okunma
10/10
·216 syf.··
Beğendi
·
2026 15. kitabı
İşte buu insanın kendi içine dönmesini fıtratının ve yaradılışının asıl emeğinin ne olduğunu anladığı hatta ateizm ve deizmin nasıl aktarıldığını ve ne kadar da kendimizi Rab den uzaklaştırmaya çalıştığımızı gerçek bir yaşanmışlıkla anlatan bir kitap. Yurtta kalan ikiz kardeşler. Anneleri doğururken ölüyor. Babaları mecburi askerlik de iken karısını gangsterler kaçırıyor. Sonrası çocuklar yetiştirme yurdunda, babaları onları bulamıyor. Derken dünya dönüyor ve bu çocuklar büyüyünce babalarını abileri olarak biliyorlar ve bunu vefat edince öğreniyorlar. Kesinlikle okuyun okutun. Kendinizle, özünüzle, fıtratınızla tanışın.
Duygu ve Düşünce
Affet Beni Allah’ımHalit Ertuğrul · Nesil Yayınları · 2020465 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
10/10
·216 syf.··
Beğendi
·
2026 9. kitabı
Halit Ertuğrul 'un kitaplarıyla lise zamanında tanışmıştım her kitabında ders alınacak konular var. İbretlik hikayelerle halimize şükredecek nice nedenler buluyoruz. Bu kitap da ise müslüman olsun ya da olmasın her insanın aklına gelecek konulara basit bir şekilde cevaplarla insanı kendi çıkmazından çıkıyor manevi duygulara kapılmasını sağlıyor. Kitabın içindeki sorulara bir kaç örnek vermek istiyorum: 1."EZELDE ALLAH VARDI.O'NUNLA BERABER HİÇBİR ŞEY YOKTU.O HÂLDE EZELDE ALLAH NE YAPIYORDU. 2.KADERİMİZİ ALLAH YAZIYOR BİZ DE ONUN YAZDIĞI KADERİ YAŞIYORUZ.AMA BAZIMIZINKİ İYİ BAZIMIZINKİ DE KÖTÜ.BUNDA ADALETSİZLİK YOK MU ACABA? Tarzı bir sürü güzel soru ve cevapla dolu bir kitap sadece bu da yok iki yetim ve öksüz kardeşlerin başından geçen üzücü bir o kadar da esarengiz bir hikaye okuyanları bekliyor.
Duygu ve Düşünce
Affet Beni Allah’ımHalit Ertuğrul · Nesil Yayınları · 2020465 okunma
10/10
·124 syf.··
2026 20. kitabı
·
7 saatte okudu
·
Okunma: 29 Mart 2026 22:09
Hallac-ı Mansur öyle sıradan bir insan değildi. Onun derdi bilgi değildi, makam değildi… onun derdi yanmaktı. İçinde öyle bir aşk vardı ki, artık kendisi diye bir şey kalmamıştı. Bir gün değil, bir an değil… yıllar içinde eridi. “Ben” dediğimiz o kabuk soyuldu, kırıldı, dağıldı. Ve geriye ne kaldı biliyor musun? Sadece Hak. İşte o yüzden bir gün dili çözülüp şu söz döküldü: “Ene’l-Hak” — yani “Ben Hakk’ım.” Ama bunu duyanlar sandı ki: “Bu adam kendini Tanrı ilan ediyor.” Oysa mesele tam tersiydi… Hallac “benim” demiyordu. Zaten “ben” kalmamıştı ki… Bu, denize düşen damlanın “ben denizim” demesi gibiydi. Çünkü artık damla yoktu. Onun mürşidi Cüneyd-i Bağdadi ise başka bir yoldaydı. O da hakikati biliyordu ama şöyle diyordu: “Bu sır, herkese söylenmez… taşıyamazlar.” Defalarca uyardı: “Sus… içinde yaşa bunu. İnsanlar anlamaz, seni yakarlar.” Ama Hallac susamadı. Çünkü o artık kendisi için yaşamıyordu. İçindeki hakikat, taşan bir deniz gibiydi. Sonra ne oldu? Onu zindana attılar. Yargıladılar. Ve en sonunda idama götürdüler. Ama işin en derin yeri burası… Herkes onun korkmasını beklerken, o sanki bir düğüne gider gibiydi. Çünkü o, ölümü bir son değil, Sevgili’ye kavuşma olarak görüyordu. Rivayet ederler ki, darağacına giderken şöyle dedi: “Allah’ım, beni öldürenleri affet…
Cehennem Acı Çektiğimiz Yer Değil Acı Çektiğimizi Kimsenin Bilmediği YerdirHallac-ı Mansur · Destek Yayınları · 20254,053 okunma
Puan vermedi·100 syf.··
2026 19. kitabı
Bismillahirrahmanirrahim. Bismillah her hayrın başıdır. Biz dahi başta ona başlarız. . . . Allah’ım seni anan, kendini hiç sayan nice güzel evliyaların, kulların var . Bizleri onların hürmetine affet . Beyâzıd-i Bistâmi der ki : Allah’ın evliya kullarını seviniz. Onlara sevgini belli et ve kendini de sevdir. Onlar da, seni sevsinler. Çünkü Allah her gün ve her gece, evliya kulunun kalbine yetmiş kez nazar eder. Evliya bir kulunun kalbinde, senin ismine de nazar eder de gunahlarini affeder. Allah’ım gunahlarimizi affet. Affettim dediğin bir kulun da biz olalım ya Rabbi. Âmin…
Aşkın Sultanı Beyâzıd-i BistâmiUbeydullah Bayram Tekin · Rabbani Yayınevi · 202160 okunma
6/10
·163 syf.·
2025 28. kitabı
Yazarın ilk kitabı olması beni çok heyecanlandırdı. Yazarın kitaplarını okumak çok keyifli. Akıcı bir dili var ancak ilk kitabı olmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum ki diğer kitapları kadar büyülü olmayabilir. Yine de ilk kitap olması nedeniyle okunmalı diye düşünüyorum. Rüzgarın Şarkısını Dinle
Rüzgarın Şarkısını DinleHaruki Murakami · Doğan Kitap · 20257,4bin okunma