En silik rolü üstlenmiş olsak bile, o rolün bilincine varabildiğimizde mutlu olacağız. Ancak o zaman barış içinde yaşayıp barış içinde ölebileceğiz çünkü yaşama anlam verebilen biri ölüme anlam verebilir.
Hayat böyledir işte. Önce zenginleşiriz, yıllar boyu ağaç ekip dururuz, ama zamanın bu emeği mahvederek kökten söküp aldığı yıllar geliverir. Arkadaşlarımız gölgelerini bir bir esirger bizden. Ve matemlerimize bir de yaşlanmanın sinsi kederi eklenir.