aha okuyor sanki

... Senin karşında kendime güvenimi kaybettim, onun yerine sınırsız bir suçluluk bilinci geçirdim.
Sayfa 45·Kitabı okudu
Eminesu isimli okura yanıt verildi
aha okuyor sanki
Ah bee 🧸
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·626 syf.··
2023 4. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 30 Ocak 2023 01:44
Öncelikle kitapları incelemeyi -kendi adıma başkalarını etkilemek istemediğimden- haddim olarak görmediğimi, bu mecrayı da kendi kendime tuttuğum dijital bir ajanda olarak severek kullandığımı belirtmek isterim. Ahh bir de aşağıda yazdıklarımın tamamı kitabı yeni bitirmenin peşine yazılan, tamamen duygularımla içimden gelerek yazılan satırlardır. -Dikkat biraz spoiler içerebilir - Neyse.. Gelelim Jane Eyre'e.. Okumadan önce hakkında neredeyse hiçbir şey bilmiyordum. İyi ki bilmiyormuşum çünkü anlatım o kadar kuvvetliydi ki beni aldı götürdü, savurdu savuşturdu. Herhangi bir spoilerı aklımda yer ettirmediğim için çok mutluyum. 1800'lü yılların İngiltere'sinde o meşhur Victoria döneminde yaşamış bir teyzenin oturduğu berjerin karşısına geçmişim de dizlerine serdiği battaniyenin desenlerine bakarak hayat hikayesini dinliyormuşum gibi bir merakla, heyecanla, yaşayarak okudum kitabı. O kadar detaylı anlatımlara rağmen asla ama asla dikkat dağınıklığı yaşayıp kitaptan kopmadım. Verilen her detay, kitabın geçtiği maddi ve ruhani mekanlarda yaşamama vesile oldu. Acaba nerede sıkılıp okumayı bırakacağım dedim ama işte gerçekleşmeden bitti bir şekilde. Baştan sona çok sevsem de son 200 sayfası beni ağlattığı için ayrı kıymetliydi. İlk yüzlükte Jane'nin Rochester'dan çok az bahsetmesi, onu hayat telaşesinin içine resmen gömmeye çalışması yüreğimi dağlayıp yer yer ağlatırken (hatta bir ara evlilik teklifine iradesi dayanamayacak zannedip hıçkırdım resmen) son yüzlükte baştan sona ağladım diyebilirim. Öyle içime dokundu ki, anlatımıyla, seçilen cümlelerle, başka yerde okusam itici bulacağım 'sevgili okur'lu cümleleriyle bile.. Bir de insan (ben) okurken hayatta kaçırdığım ne çok detay var, ne boşa geçiriyorum vakitleri dedirtiyor. Bu kitaptaki olaydan ziyade tamamen yazarın
Jane EyreCharlotte Brontë · Can Yayınları · 202042,3bin okunma
Eminesu isimli okura yanıt verildi
aha okuyor sanki
🥰🤍
Bessie şarkıyı bitirince, ' Hadi, hadi Jane, ağlamasana!" dedi. Ateşe, "Yanmasana!" demekle birdi bu. Ama, Bessie benim içimi kemiren onmaz acıyı nereden bilsin?
Eminesu isimli okura yanıt verildi
aha okuyor sanki
Evettt sonunda veee çok başlardayım amaaa ilk sayfadan çok sevdiiiğm