Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Kadın” der, “Eğe kemiği gibidir, doğrultmağa kalkarsan, kırarsın. Onu bırakırsan, eğri olduğu halde istifade edersin." Onun eğriliği fıtrîdir, yaradılışından gelmedir, doğrultmak için ısrar, zorlama boşadır.
Reklam
Kadınlarla istişareyi yasaklayan rivayet, mutlak bir hakikat değil, bu beşerî tecrübenin, hadis formuna dökülmüş, öfkeli ve mübalağalı bir ifadesi olabilir.
Erkeğin hanımına harcadığı her şey sadakadır. Erkek hanımına su bile içirse onun ecri vardır
Sayfa 20 - Heysemi, Nûru’d-din ‘Ali İbn Ebi Bekr ve (v. 807/1404), Mecma’u’z-Zevâid ve Menba’ulFevâid, Beyrut, 1967, 4/324-325.Kitabı okudu
Vefa
Hz. Peygamber evine uğrayan yaşlı bir kadına ziyadesiyle iltifat ettiğini gören Hz. Aişe, ihtiyar kadın gittikten sonra bu iltifatın sebebini sorunca şu cevabı alır: " Ey Aişe! Bu kadın Hatice'nin bir arkadaşıdır. Onun sağlığında bize uğrardı. Dostluğa vefa imandandır." Hz. Hatice'nin yakınlarına olan bu bağlılığı sebebiyle, her koyun kesişte, onun arkadaşlarına da mutlaka bir pay gönderdiğini belirtir.
Sayfa 42 - Gülyurdu YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Hz. Peygamber’e (sallallahu aleyhi ve sellem) bir aile reisi ve baba olarak baktığımız zaman ideal İslâm ailesinin canlı örneğini görür, aile efradı arasındaki münasebetlerin ideal numunelerini buluruz. Hele kadınların ifrat ve tefrit arasında ezildiği, İslâm’ın kadınlara getirdiği haklar hususunda efkâr-ı umûmiyenin sistemli şekilde iğfal edildiği bir zamanda bu idealleri milletçe bilmeye, fiilen yaşatarak izhar etmeye ne kadar muhtacız!
Aleyhissalatu Vesselam erkek kız, birçok çocuğun babasıdır. Bir tanesi hariç, hepsi Hz. Hatice’den (radıyallahu anhâ) doğmuştur: Kasım, Abdullah (Tahir), Zeyneb, Rukiyye, Ümmü Gülsüm ve Fâtıma Hz. Hatice’nin (radıyallahu anhâ) evlâtlarıdır ve Mekke’de doğmuşlardır. Medine’de ise sadece Mısırlı cariyesi Mâriye’den İbrahim doğdu.
Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) ailesinin dinî yaşayışıyla da yakînen ilgilenmiştir. Esasen “ibadetlerin bir kısmını eve ayırıp evi kabirlere çevirmemek” yani evi sadece yeme, içme ve uyuma mahalli olarak kullanmamak için umumi tamimleri olmuştur. Aleyhissalatu Vesselam nafileleri evde kılardı.
Reklam
Heysemîde hz.Haticeye muhalefet etmezdi die rivayet var
Kadınlarla istişare edin, ancak sözlerinin aksiyle hareket edin!” mealinde bir uydurma hadis, kitaplarımıza girmiş bulunmaktadır.
Hz. Peygamber ehli ile istişare ederdi. Kaynaklarımızda zikredilen bir çok örnekleri var. Hudeybiyeyi hatırlayınKitabı okudu
Aişe Annemiz kıskanırdı Resulullahı :)
Hz. Âişe anlatıyor: “Bir gece, hanımlarına mı gitti diye vesveseye düşüp Resûlullah’ı araştırmıştım. Elim saçlarına girdi, (durumu anlayan Aleyhissalatu Vesselam) “Sana yine şeytanın gelmiş olmalı!” dedi.
Erkeğin hanımına harcadığı her şey sadakadır.” “Erkek hanımına su bile içirse onun ecri vardır”
“İman etmiş olanlar kıyamet günü şöyle derler, hüsranda olanlar kıyamet günü ken-dilerini de ailelerini de hüsrana atanlardır. İyi bilin ki zâlimler sürekli bir ateş içindedirler.” (Şuârâ, 42/45)
Resûlullah, ailesinde ne yapardı?” diye sorulunca şu cevabı vermiştir: “Ailenin hizmetinde olur, namaz başlayınca çıkardı.” Bu işlerin neler olduğu sorusu üzerinde durulunca, yine Hz. Âişe’den gelen rivayetlerde, “ayakkabı tamiri, elbise yamaması, dikiş, elbise temizliği, “koyununu sağması”, kovasını yamaması, “kendi işlerini yapması” ve siz erkeklerin evde yaptığı her çeşit iş” görülmektedir.Bazı rivayetlerde “kendisinin yemek yaptığı” belirtilir.Çocukların bakımına iştirak ettiğini de yazar
168 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.