Akay

"Peki," diyorsun, "ya yaşamı yönetme işi?" Bu bizim ikinci sıradaki işimiz. Kimse yaşamı hor görmeden iyi bir ömür süremez.
Reklam
Kimse duyduğunu kendine saklamaz, kimse duyduğu kadarını söylemekle yetinmez. Olayı saklamayan kimse, olayı yapanı da saklamaz. Herkesin kendi gibi bildiği, güvendiği bir yakını vardır. Kendisi tek bir kulağa sır vermekle yetinse bile olayı bütün halka ilan etmiş olur.
En iyisi, bir kenarda sakin yaşamalı insan, başkalarıyla pek az, kendisiyle çok konuşmalı.
Altını, gümüşü, mutlu evlere yüklenen her şeyi bırakmalı bir kenara, özgürlük zahmetsiz, bedava olmaz. Ona çok değer verirsen başka her şeye az değer vermelisin.
"Şimdiyse büyük beceri gerek, tez işleyen el gerek!" Her şeyde zevk arıyor insan. Hiçbir kusur kendi sınırları içinde kalmıyor, para hırsına dönüşüyor sefahat. Şerefli kavramı çoktan unutuldu. Fiyatı uygun oldu mu, utanılacak hiçbir şey yok.
Reklam