Gerçekler nasıl ki hayatta gizli kalır, romanlarda açığa çıkarılırsa... hakiki kişiler de romanlardadır. Doğru cevabı ancak onlar verirler "Ben kimim" sorusuna kendiyle arasında bir yabancılık, mesafe bulunmayan kimse yoktur halbuki. İnsan kendini insanda değil, roman kahramanlarının şahsında tanır. İdeal benliğimiz bir kurmacadır.
Dövüşte teknikten ve güçten çok daha önemli bir şey vardır: Dayanıklılık." Bence bu söz hayatın tümü için geçerli. İnsan insanın kurdu... olmasa ne olurdu?... Bizi yaşatan belki bu ölümcül saçmalık?