Kitap bence okunması gereken bir kitap. Kitabın bireyi ve toplama ele alış biçimi oldukça güzel. Eser okuma olarak biraz zor, bazı bölümlerde yarım bırakasınız geliyor ama kitap sonlarına doğru sabır eden okurlara büyük bir hazine sunuyor. Kitap din, ahlak ve değerler konusunda biraz düşünmenizi sağlıyor. Mesala bana ahlaksız denilen şey yanlış olanmıdır yoksa toplum yanlış dediği sey midir? Olmuştu. Eser sonralarına doğru vahşinin sayesinde bazı sorulara cevap veriyor. Yazar neden böyle bir dünya kurduğunu biraz da orda anlatıyor.kitabın distopya veya ütopya olması size kalmış bazı yanlardan tamamen distopya iken bazı yönlerden tamamen bir ütopyadır. İlk defa distopya okuyan birisi için yarattığı dünyays girmek biraz zor olabilir. Kitap 1932 yılında yazılmasına rağman hala popüler olması bence, yazarın o günün şartları ile kurduğu dünyanın şu anki dümyamıza oldukça benzemesi. Mesala 1984 okurken bak bize de böyle yapıyorlar dersiniz ya bu kitapta o kadar keskin olmasa bilr bu his kendini belli ediyor. Kitapta cinsel olarak bir özgür dünya kurulup arkadaşlık dışında hin bir duygusal bağın olmaması, insanların hiç bir şey düşenecek zaman olaması ve birey yanlız bir varlıktır bunu cinsellik ve uyuşturucu ile kapatmalısın mesajının çok net verilmesini sağlıyor. Bütün aykırı insanların bir adaya toplanması başta o dünyadakiler için korkunç gelsede okurken, böyle bir dünyada yasamaktansa "kendini birey olarak kabullenmiş" insanlarla bir akedemi sayılabilecek bir ada da olamk bana daha cazip gelmiştir