abdullah Akın

abdullah Akın
@aknabdullah
madonna bir meyrem ana
Puan vermedi·163 syf.··
2021 1. kitabı
Bazı kitaplar vardır ya hani okurken hem rahatsız olup okumak istemezsiniz ama okumak için duydunuz meraka yenik düşüp okursunuz ya hani, benim için öyle bir kitaptı. Kitaptaki baş rolle aşırı bir empati kurdum ve kendimi pek çok yerde ona kizarken buldum. Ayrıcı kitap bir yeşilcam havasınında ilerliyor hissini verdi bana. Aslında kitabın sonu en başta veriliyor. Sinama da kullanılab 4-5-1-2-3 taktiğin kullanıldığı nadir kitaplardan biri. Yan karaktetler çok iki boyutlu kalmış ama ana karakterler bütün detaylarıyla, incelikle işlenmiş.bu kadar popüler olamayı hak edermi bilmiyorum ama kitaba çok büyük şeyler bekleyerek başlamamak lazım. Ben bir ön yargiyla başladım buda yanlış. Kitaba bir sans vermek gerek. Sabahhattub ali bizim dünyamıza çok yakın bir dünya kurmuş ama olay örgüsü çok fazla acite edilmiş. Bu arada meryem ana heykelciklerine madonna denir burda karaktere biraz ilahi anlam yükleme konusuda var
Roman
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,4bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Cesur Yeni Dünya
Puan vermedi·266 syf.··
2021 34. kitabı
Kitap bence okunması gereken bir kitap. Kitabın bireyi ve toplama ele alış biçimi oldukça güzel. Eser okuma olarak biraz zor, bazı bölümlerde yarım bırakasınız geliyor ama kitap sonlarına doğru sabır eden okurlara büyük bir hazine sunuyor. Kitap din, ahlak ve değerler konusunda biraz düşünmenizi sağlıyor. Mesala bana ahlaksız denilen şey yanlış olanmıdır yoksa toplum yanlış dediği sey midir? Olmuştu. Eser sonralarına doğru vahşinin sayesinde bazı sorulara cevap veriyor. Yazar neden böyle bir dünya kurduğunu biraz da orda anlatıyor.kitabın distopya veya ütopya olması size kalmış bazı yanlardan tamamen distopya iken bazı yönlerden tamamen bir ütopyadır. İlk defa distopya okuyan birisi için yarattığı dünyays girmek biraz zor olabilir. Kitap 1932 yılında yazılmasına rağman hala popüler olması bence, yazarın o günün şartları ile kurduğu dünyanın şu anki dümyamıza oldukça benzemesi. Mesala 1984 okurken bak bize de böyle yapıyorlar dersiniz ya bu kitapta o kadar keskin olmasa bilr bu his kendini belli ediyor. Kitapta cinsel olarak bir özgür dünya kurulup arkadaşlık dışında hin bir duygusal bağın olmaması, insanların hiç bir şey düşenecek zaman olaması ve birey yanlız bir varlıktır bunu cinsellik ve uyuşturucu ile kapatmalısın mesajının çok net verilmesini sağlıyor. Bütün aykırı insanların bir adaya toplanması başta o dünyadakiler için korkunç gelsede okurken, böyle bir dünyada yasamaktansa "kendini birey olarak kabullenmiş" insanlarla bir akedemi sayılabilecek bir ada da olamk bana daha cazip gelmiştir
Roman
Cesur Yeni DünyaAldous Huxley · İthaki Yayınları · 202173,3bin okunma